XS
SM
MD
LG
Державний університет телекомунікацій

Адреса:
03110, Україна
м. Київ, вул. Солом'янська, 7
Контактна інформація:

Інноваційний аспект застосування фреймової технології навчання в умовах зростання небезпеки

16:54, 28-04-2020

Навчальна дисципліна «Менеджмент і адміністрування (управління економічною безпекою)», що вивчається на кафедрі менеджменту, сьогодні як ніколи набула актуальності. Студенти групи МНД-21, з якими зараз вивчається ця дисципліна, в процесі дистанційного спілкування висловлюють розуміння проблеми і чекають на відповідь щодо підходів, шляхів та методів її вирішення.

Актуальність проблематики безпеки обумовлена синергетичним ефектом і визначається, головним чином, двома факторами:

  • сплеском неймовірної уваги до проблем безпеки на рівні ЗМІ, що призвело до різкого зростання комп'ютерних вторгнень, заснованих на методах соціальної інженерії;
  • карантинними заходами, що реалізують сучасні можливості віддаленої роботи, що змінило усталені режими безпечного і сталого функціонування систем в Інтернеті.

Серед найбільш значущих загроз для безпеки є:

  • зростання активності кібератак на організації та установи;
  • витік персональних даних суб'єктів, які перебувають на лікуванні, карантині або самоізоляції;
  • кібератаки на торгові компанії, що працюють через Інтернет;
  • відносно новим об'єктом кібератак по компрометації персональних даних називають системи телемедицини;
  • відсутність досвіду тотального занурення у кіберпростір через жорсткі обмеження соціальної взаємодії. Через це атаки соціальної інженерії, які спекулюють на тему нового коронавируса як «приманки», домінують безпрецедентним чином;
  • фішингові атаки, метою яких є нелегальне отримання ідентифікаційної та іншої приватної інформації про людину;
  • фінансове шахрайство, спрямоване безпосередньо на несанкціоноване отримання грошей або доступу до банківських рахунків тощо.

І це далеко не повний перелік загроз і ризиків, які мають бути враховані в процесі оновлення парадигми управління економічною безпекою.

Питання управління економічною безпекою, в контексті завдань навчального процесу, розглядаються в комплексі. Кількість аспектів такого комплексу значно збільшилася за змістом, напрямами, структурою, сферою реалізації, ресурсами, часом дії, конкуренцію, життєздатністю, формою організації взаємодії тощо. Обсяг навчального матеріалу збільшується на відміну від навчального часу. Це дидактичне протиріччя поставило перед необхідністю виходити на новий інноваційний рівень навчання студентів.

Розподіл загроз для економічної безпеки на рівні ІКТ

Найбільш придатною для успішного вирішення цього дидактичного завдання є фреймова технологія навчання. Під фреймової технологією розуміється вивчення навчального матеріалу, структурованого певним чином в спеціально організованої послідовності. Основна ознака технології - збільшення обсягів досліджуваних знань без збільшення навчального часу. Зазвичай фрейм складається з декількох осередків (слотів), кожен з яких має своє призначення. Фрейм представляє собою модель - абстрактний образ стандартних стереотипних ситуацій в символах - жорстку конструкцію, яка містить в якості елементів порожні вікна - слоти, які багаторазово перезаряджаються інформацією, що важливо. Інформація буде збільшуватися, змінюватися за змістом і характером, але завжди буде знаходити логічне місце в структурі фрейму. За допомогою фреймової моделі можна «стискати», структурувати і систематизувати інформацію у вигляді таблиць, матриць.

На етапі, коли фреймовий сценарій навчального матеріалу увійде в свідомість студентів повністю, буде застосовуватися ними автоматично, продуктивна діяльність витіснить репродуктивну. Схематичне уявлення базової інформації дозволить заощадити час для самостійної роботи студента, мета якої:

  • систематизація і закріплення теоретичних знань і практичних умінь студента, вироблення умінь використовувати довідкову документацію і спеціальну літературу;
  • розвиток пізнавальних здібностей та активності студента, творчої ініціативи, самостійності, відповідальності і організованості;
  • формування самостійності мислення, здатності до саморозвитку, самовдосконалення та самореалізації.

Така форма проведення заняття є найбільш придатною для дистанційного навчання, істотно підвищує:

  • мотивацію навчання, ефективність і продуктивність навчальної діяльності;
  • забезпечує роботу всієї групи, дозволяє студентам розвинути пізнавальну активність, самостійне мислення і творчі здібності;
  • вчить розуміти проблеми, вирішувати їх науковими методами, які він освоює і вивчає разом з викладачами.

Перші результати дистанційного вивчення навчальної дисципліни «Менеджмент і адміністрування (управління економічною безпекою)» на засадах фреймової технології вже зараз дають обнадійливі результати, на що вказують рівень та якість виконаних завдань студентів, А. Музиченко, А. Джунь, І. Коваль, Д. Завальна

Бажаєте дізнаватись про особливості вступу у 2023 році?
Підписуйтесь на спільноти спеціальності "073 - Менеджмент" кафедри Менеджменту та першим отримуйте новини, сповіщення про важливі події, підготовчі курси, дні відкритих дверей та багато цікавого.
Читайте також

Про кафедру

Кафедра Менеджменту

Отримати консультацію

Ваш запит на зворотній дзвінок отримає завідуючий кафедрою
Надіслати запит

Абітурієнту

Спеціалізація: Менеджмент

Місія програми – підготовка фахівців, здатних на високому професійному рівні виконувати загальні функції управління організацією та її підрозділами, аналізувати і планувати діяльність організацій, управляти зовнішньоекономічною діяльністю, матеріально-технічним постачанням, вирішувати проблеми оптимізації матеріальних, фінансових та інформаційних потоків, прогнозувати розвиток конкурентного середовища тощо.

 

Спеціалізація: Менеджмент

Місія програми – підготовка фахівців, здатних на високому професійному рівні виконувати загальні функції управління організацією та її підрозділами, аналізувати і планувати діяльність організацій, управляти зовнішньоекономічною діяльністю, матеріально-технічним постачанням, вирішувати проблеми оптимізації матеріальних, фінансових та інформаційних потоків, прогнозувати розвиток конкурентного середовища тощо.

 

Переглядів: 3 665