XS
SM
MD
LG
Державний університет інформаційно-комунікаційних технологій

(Державний університет телекомунікацій)


Адреса:
03110, Україна
м. Київ, вул. Солом'янська, 7
Контактна інформація:
Державний університет інформаційно-комунікаційних технологій

(Державний університет телекомунікацій)

Як повернути частину грошей витрачених на навчання в університеті за рахунок податкової знижки

11:06, 27-05-2021

Шановні абітурієнти, студенти та їх батьки! Нагадуємо, що ви маєте право повернути частину витрат за навчання в університеті у вигляді податкової знижки, згідно статті 166 Податкового кодексу України.

Згідно з цією статтею відшкодування витрат можна отримати на оплату навчання у вітчизняних дошкільних, позашкільних закладах, закладах загальної середньої освіти, професійної (професійно-технічної) та вищої освіти.

Право на отримання податкової знижки мають платник податку та/або члени сім’ї першого ступеня спорідненості (батьки, чоловік, дружина, діти, у тому числі усиновлені). Тобто як сам студент, якщо він офіційно працевлаштований, так і його батьки.

Оформленням податкової знижки краще займатися тому, хто офіційно працює і отримує найбільшу зарплату.

Це логічно, оскільки розмір соціальної пільги безпосередньо залежить від суми сплачених податків, але разом із цим не може перевищувати 18% від них.

Податкова знижка може бути надана виключно резиденту, який має реєстраційний номер облікової картки платника податку, а так само резиденту - фізичній особі, яка через свої релігійні переконання відмовилась від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомила про це відповідний контролюючий орган і має про це відмітку у паспорті. Щоправда, це не стосується українців, які займаються підприємницькою діяльністю.

Розмір податкової знижки – 18 % від вартості навчання. Враховуються фактичні витрати понесені у минулому році.

Загальна сума податкової знижки, нарахована платнику податку в звітному податковому році, не може перевищувати суми річного загального оподатковуваного доходу платника податку, нарахованого як заробітна плата.

Особливості розрахунку на прикладі. Припустимо, що офіційна зарплата в чоловіка склала 200 тисяч гривень за рік. Із цієї суми установа, у якій він працює, утримала з нього податок на доходи фізичних осіб (ПДФО – 18%) у розмірі 36 тисяч гривень. А за навчання своєї доньки він сплатив 40 тисяч гривень.

Отже, формула розрахунку така:

  1. 200 000 – 40000 = 160 000.
  2. Із отриманої суми слід відняти податок на доходи фізичних осіб, тобто 160000 * 18% = 28 800.
  3. 36 000 – 28800 = 7 200.

Ви можете скористатися калькулятором для розрахунку податкової знижки на навчання.

Оформити податкову знижку можливо до 31 грудня року наступного за звітним. Граничний термін подання податкової декларації для реалізації права на податкову знижку за 2020 рік – 31 грудня 2021 року.

Якщо платник податку до кінця податкового року, наступного за звітним не скористався правом на нарахування податкової знижки за наслідками звітного податкового року, таке право на наступні податкові роки не переноситься.

Податкову декларацію для отримання податкової знижки можна подати як особисто, так і в електронній формі, скориставшись сервісом «Електронний кабінет платника».

Для отримання податкової знижки на навчання необхідно звернутися до територіального органу ДПС за місцем реєстрації платника податків.

Документи, що підтверджують право на податкову знижку на навчання:

  • заява із зазначенням реквізитів рахунку для перерахування відшкодування;
  • копія паспорта та РНОКПП особи, яка сплатила за навчання, крім випадків, коли особа через свої релігійні переконання відмовилась від прийняття РНОКПП та офіційно повідомила про це відповідний контролюючий орган і має про це відмітку у паспорті (якщо за навчання сплачує член сім’ї);
  • копія паспорта (свідоцтва про народження) особи, яка навчається;
  • податкова декларація про майновий стан і доходи за формою, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 02.10.2015 р. № 859 (далі – податкова декларація);
  • відповідні платіжні та розрахункові документи, зокрема, квитанції, фіскальні або товарні чеки, прибуткові касові ордери щодо суми сплачених коштів за вказаний період;
  • договір з навчальним закладом, в якому обов’язково повинно бути відображено вартість навчання та строк оплати;
  • довідка про заробітну плату за звітний період з обов’язковим включенням сум утримуваних податків;
  • документи, що підтверджують ступінь споріднення у разі компенсації вартості навчання членом сім’ї першого ступеня споріднення (наприклад, свідоцтво про народження, свідоцтво про шлюб).

 

Не втрачайте свій шанс отримати якісну та сучасну освіту в Державному університеті телекомунікацій!

Читайте також
Бажаєте дізнаватись про особливості вступу у 2024 році?
Підписуйтесь на спільноти спеціальності "073 - Менеджмент" кафедри Менеджменту та першим отримуйте новини, сповіщення про важливі події, підготовчі курси, дні відкритих дверей та багато цікавого.

Про кафедру

Кафедра Менеджменту

Отримати консультацію

Ваш запит на зворотній дзвінок отримає завідуючий кафедрою
Надіслати запит

Абітурієнту

Спеціалізація: Менеджмент

Місія програми – підготовка фахівців, здатних на високому професійному рівні виконувати загальні функції управління організацією та її підрозділами, аналізувати і планувати діяльність організацій, управляти зовнішньоекономічною діяльністю, матеріально-технічним постачанням, вирішувати проблеми оптимізації матеріальних, фінансових та інформаційних потоків, прогнозувати розвиток конкурентного середовища тощо.

 

Спеціалізація: Менеджмент

Місія програми – підготовка фахівців, здатних на високому професійному рівні виконувати загальні функції управління організацією та її підрозділами, аналізувати і планувати діяльність організацій, управляти зовнішньоекономічною діяльністю, матеріально-технічним постачанням, вирішувати проблеми оптимізації матеріальних, фінансових та інформаційних потоків, прогнозувати розвиток конкурентного середовища тощо.

 

Переглядів: 24 759