XS
SM
MD
LG
Державний університет інформаційно-комунікаційних технологій

Адреса:
03110, Україна
м. Київ, вул. Солом'янська, 7
Контактна інформація:
Державний університет інформаційно-комунікаційних технологій
Укр.
   

Комунікативна компетенція при вивченні української мови іноземними слухачами

15:23, 30-03-2018

Вивчення будь-якої іноземної мови передбачає оволодіння комунікативною компетенцією в усному та письмовому мовленні. До сучасних та актуальних орієнтирів при вивченні іноземної мови є адекватне співвіднесення теоретичної і практичної складових освоєння нового лінгвістичного матеріалу.

У процесі навчання української мови для іноземних слухачів викладачі кафедри української мови Державного університету телекомунікацій практичне освоєння іномовного матеріалу становить понад 90%! Нині актуальним і популярним при вивченні мови є розвиток комунікативного аспекту.

Головними комунікативними уміннями є: успішне діалогічне та монологічне спілкування, аудіальне сприйняття автентичного іншомовного тексту, грамотно передавати на письмі власні думки, залучати до комунікації невербальні засоби спілкування для порозуміння з носіями іншої мови та культури. Для реалізації комунікативної компетенції у процесі викладання української мови для слухачів-іноземців викладачі використовують інноваційні методи навчання, поєднують на заняттях комунікативні та пізнавальні аспекти. Викладачі активно використовують лінгвосоціокультурну методику, яка охоплює мовну та міжкультурну парадигми. Ця методика – більш відома під назвою метод «повного мовного занурення» – сприяє кращому, ефективнішому отриманні результатів при вивченні іноземних мов, української зокрема. Викладачі кафедри української мови, говорячи з перших занять українською мовою повільно, чітко, використовують наочність, проте за потреби використовують свої знання іноземної мови.

     

Формуванню та розвитку комунікативних умінь і знань слухачів-іноземців сприяють проходження кількох етапів, зокрема:

1) вивчення слів, словосполучень, фраз, фразеологізмів (відповідно, з розумінням значення), мовних кліше тощо;

2) уміння використовувати вивчені мовні одиниці в різних життєвих ситуаціях; 3) використовуючи наявні знання, розвивати імпровізаційні вміння.

Позитивна атмосфера занять сприяє засвоєнню іномовного лексичного матеріалу, формуванню у слухачів-іноземців комунікативних умінь, прагнення познайомитися з культурою України, що полегшує занурення та адаптацію в новому соціокультурному середовищі.

     

Застосування інноваційних та традиційних методів навчання сприяють прагненню слухачів у подальшому здобувати освіту в Україні.

Абітурієнту

Спеціалізація: Підприємництво, торгівля та біржова діяльність

Фахівець з підприємництва, торгівлі та біржової справи здійснює організацію підприємницької (у т.ч. торговельної та біржової) діяльності підприємства, вирішує проблеми формування ефективної загальної стратегії розвитку підприємства, обґрунтовує фінансово-економічну, товарну, збутову та кадрову підстратегії, визначає напрями підвищення ринкової вартості підприємства в умовах динамічного бізнес-середовища.

Фахівець може займати первинні посади на підприємствах різного профілю та організаційно-правової форми, в проектних організаціях, консультативних центрах, наукових та освітніх закладах.

Спеціалізація: Підприємництво, торгівля та біржова діяльність

Фахівець з підприємництва, торгівлі та біржової справи здійснює організацію підприємницької (у т.ч. торговельної та біржової) діяльності підприємства, вирішує проблеми формування ефективної загальної стратегії розвитку підприємства, обґрунтовує фінансово-економічну, товарну, збутову та кадрову підстратегії, визначає напрями підвищення ринкової вартості підприємства в умовах динамічного бізнес-середовища.

Фахівець може займати первинні посади на підприємствах різного профілю та організаційно-правової форми, в проектних організаціях, консультативних центрах, наукових та освітніх закладах.

Переглядів: 4 236