XS
SM
MD
LG
Державний університет інформаційно-комунікаційних технологій

Адреса:
03110, Україна
м. Київ, вул. Солом'янська, 7
Контактна інформація:
Державний університет інформаційно-комунікаційних технологій
Укр.
   

Тренінг для викладачів в ЕРАМ

08:28, 09-02-2016

Сьогодення вимагає змін, а галузь освіти зокрема. Швидкий розвиток науково-технічного прогресу, впровадження наукоємних технологій у виробництво, загострення конкуренції на ринку праці вимагає від вищих навчальних закладів підготовки висококваліфікованих фахівців, які здатні опанувати технології та обладнання сучасного виробництва, спроможні приймати ефективні стратегічні рішення щодо розвитку підприємства й установи, бути здатними постійно підвищувати свій професійний рівень.

Такі фактори приводять освітян до необхідності пошуку нових форм навчання та трансформації і вдосконалення старих форм до вимог часу. Крім того, сучасний студент має доступ до великих об'ємів інформації, а це спонукає педагогів до пошуку нових форм надання теоретичного й практичного матеріалу з метою підвищення якості освітніх послуг. Безумовно, зміни, передусім, стосуються організаційних форм навчання.

Форма організації навчання – це зовнішнє вираження узгодженої діяльності викладача та студента, що здійснюється у встановленому порядку і певному режимі. Класифікація форм організації навчання здійснюється за різними ознаками: дидактичними цілями, кількістю студентів, місцем проведення навчання, тривалістю навчальних занять тощо.

Особливу увагу варто звернути на ефективність окремих форм. Дуже цікава так звана «піраміда навченості учнів», за результатами американських досліджень:

  • лекція-монолог - 5 %;
  • читання (самостійне) - 10 %;
  • аудіо-відеонавчання - 20 %;
  • показ (демонстрація) - 30 %;
  • дискусійна група (обговорення навчального матеріалу в малій групі) - 50 %;
  • практика у процесі діяльності - 75 %;
  • навчання інших (студент навчає студента) - 90%.

Остання форма є колективною. Навчальна робота має специфіку: це робота з людьми. Немає викладача без студентів, і кожен студент у когось вчиться. А це значить, що при всякому навчанні, особливо якщо якимсь чином студенти об'єднуються, завжди мають місце якісь елементи співробітництва, колективізму, підвищується інтерес до навчання, формується самостійність, ініціативність студентів - усуваються основні недоліки традиційних форм організації процесу навчання.

28-29 січня 2016 року партнер кафедри Прикладного програмування EPAM Systems - найбільший постачальник послуг в області розробки проектного (замовного) програмного забезпечення і рішень в Центральній і Східній Європі провів тренінг для викладачів по вдосконаленню методів навчання для досягнення якості в освіті. Тренінг складався з 4 модулів:

Модуль 1. Мета навчання. Методи навчання. Мета навчання: фундаментальні принципи, цикл навчання. Особлива увага, мислення, пам'ять. Види діяльності, діяльність по всій групі. Активність між групами учасників; Активність в одній групі; індивідуальна діяльність. Методи навчання: вправи, тематичні дослідження, ігри, тести. Зворотній зв'язок: правила.

Модуль 2. Структура навчання. Цілі і результати навчання. Ідентифікація цільової аудиторії. Підготовка Навчання. Ієрархічна структура Навчання. Вибір змісту. Навчання дизайн. Діагностика перед тренуванням. Підбірка матеріалів. Навчальний курс: початок і кінець. Тайм-менеджмент в процесі навчання. Діагностика після тренування, тести, тест на знання.

Модуль 3. Ораторське мистецтво публічного виступу. Голос і дихання; Тіло пози, ефективне використання жестів під час презентації; зоровий контакт під час виконання; репрезентативні системи; робота з метафорами. Робота з групою: як залучити й утримати увагу слухачів; зв'язатися зі студентами та зворотного зв'язку; Управління аудитрією. Групова динаміка; Робота з «важкими» учасниками.

Модуль 4. Самоорганізація. Особиста ефективність: Критерії ефективності; ключові компетенції; особисті якості: сильні та слабкі сторони ролей; процес самостійного коучингу; самомотивація. Управління станом: моніторинг і контроль над вашими емоціями і почуттями; методи контролю стану.

Від Державного університету телекомунікацій в тренінгу взяли участь: завідувач кафедри Онищенко В.В., доцент Яскевич В.О., старший викладач Гаманюк І.М., асистенти-аспіранти: Тихонов Е.С., Коник Р.С., Плюснін К.М., Берлов В.М.

Щиро дякуємо колективу EPAM Systems за приділену увагу та  сподіваємось, що отримані навики покращать викладацьку роботу кафедри.

Читайте також
Бажаєте дізнаватись про особливості вступу у 2024 році?
Підписуйтесь на спільноти спеціальності "121-Інженерія програмного забезпечення" кафедри Інженерії програмного забезпечення та першим отримуйте новини, сповіщення про важливі події, підготовчі курси, дні відкритих дверей та багато цікавого.

Про кафедру

Кафедра Інженерії програмного забезпечення

Отримати консультацію

Ваш запит на зворотній дзвінок отримає завідуючий кафедрою
Надіслати запит

Абітурієнту

Спеціалізація: Програмна інженерія

Програмна інженерія пов'язана з усіма аспектами виробництва програмного забезпечення: від початкових стадій створення до підтримки системи після передачі замовнику.

Якщо Вам подобається захоплюючий процес розробки веб-сайтів, комп'ютерних ігор, створення та обробки баз даних, та багато іншого, то Вам слід обрати спеціалізацію «Програмна інженерія».

Спеціалізація: Програмна інженерія

Програмна інженерія пов'язана з усіма аспектами виробництва програмного забезпечення: від початкових стадій створення до підтримки системи після передачі замовнику.

Якщо Вам подобається захоплюючий процес розробки веб-сайтів, комп'ютерних ігор, створення та обробки баз даних, та багато іншого, то Вам слід обрати спеціалізацію «Програмна інженерія».

Переглядів: 5 458