XS
SM
MD
LG
Державний університет інформаційно-комунікаційних технологій

Адреса:
03110, Україна
м. Київ, вул. Солом'янська, 7
Контактна інформація:
Державний університет інформаційно-комунікаційних технологій

Шлях до успішної кар'єри в ІТ: Роль менеджера проекту та розвиток ключових компетенцій на кафедрі менеджменту Державного університету інформаційно-комунікаційних технологій

12:08, 08-02-2024

Менеджери проектів в ІТ відіграють ключову роль у сучасному бізнес-середовищі. Враховуючи шалену динаміку технологічного розвитку та постійні зміни у сфері ІТ, професія менеджера проекту стає надзвичайно актуальною та важливою.

Однією з основних причин стає те, що проекти часто є складними, масштабними та вимагають ефективного управління для досягнення успіху. Менеджер проекту в ІТ відповідає за планування, виконання та контроль проектів, пов'язаних з розробкою програмного забезпечення, впровадженням нових технологій та іншими аспектами інформаційних систем.

Окрім того, швидке зростання конкуренції на ринку ІТ призводить до необхідності постійного вдосконалення та оптимізації процесів. Менеджер проекту, завдяки своєму унікальному набору навичок, включаючи стратегічне мислення, комунікаційні вміння та здатність ефективно працювати в команді, є керівником, що може вирішувати проблеми та досягати мети.

Зараз у сфері ІТ велика потреба у висококваліфікованих менеджерах проектів, які можуть керувати не лише технічними аспектами, але й взаємодіями з різними стейкхолдерами, включаючи розробників, замовників та інші важливі групи.

Нещодавно DOU  (найбільша ІТ-спільнота України) опублікували добірку запитань, які ставлять на співбесідах на вакансію менеджера проекту за трьома рівнями: Junior, Middle та Senior. Наводимо тут лише запитання для початкового рівня, на який може претендувати випускник університету.

Запитання для знайомства

  1. Розкажіть про ваш попередній досвід.
  2. Над якими завданнями працювали нещодавно або працюєте зараз?
  3. На вашу думку, якими рисами повинен володіти хороший PM?

Життєвий цикл проєкту

  1. Що таке SDLC? Назвіть всі етапи SDLC.
  2. Чим важливий кожен етап життєвого циклу проєкту?

Проєктний менеджмент

  1. Якою є роль PM у проєкті від ідеї до релізу?
  2. Яке завдання PM на початковій фазі проєкту?
  3. Що таке «трикутник управління проєктом»?
  4. Для чого потрібні ретроспективи?
  5. Які техніки для проведення ретроспектив ви знаєте?
  6. Що таке уточнення (refinement) беклогу? Хто й навіщо його виконує?
  7. Як ви управляєте обсягом проєкту?
  8. Що означає запит на зміну (Change Request)?
  9. Уявіть, що в середині спринту вашій команді надійшов запит від стейкхолдера на розробку функціонала великого обсягу. Що б ви робили у такій ситуації?
  10. Які ефективні способи оцінення завдань ви знаєте? Які з них застосовуєте на проєктах?
  11. Опишіть, у чому різниця між high priority bug, blocker, hotfix і patch.
  12. Що таке MVP?
  13. Що таке WBS?
  14. Для чого потрібно пріоритезувати завдання?
  15. Що таке User Story?
  16. Що таке метрика?

Agile

  1. Яка різниця між Waterfall і Agile?
  2. Які основні цінності є в Agile Manifesto?
  3. Який ваш досвід роботи з гнучкими методологіями розробки, такими як Scrum або Kanban?
  4. Чим Scrum відрізняється від Kanban?
  5. Які артефакти Scrum ви знаєте?
  6. Як розумієте термін Agile development, або Agile project?
  7. Опишіть основні ролі в Scrum.
  8. Чи чули ви про Scrum Poker? Якщо так, то розкажіть, що це?

Менеджмент команди

  1. Які моделі побудови команд ви знаєте?
  2. Розкажіть про теорію Такмана і про кожен з етапів.
  3. Як вирішуватимете конфлікт у команді? Які підходи використаєте?
  4. Як ви розумієте SMART-підхід до постановки цілей?
  5. Як працюєте з мотивацією команди?
  6. Як часто надаєте фідбек?
  7. Як ви надаєте коригувальний (негативний) відгук?
  8. Як комунікувати з членом команди, який не дотримує термінів проєкту?
  9. Що таке 1-1? Які практики ви використовуєте для нього?

Управління стейкхолдерами

  1. Хто такі стейкхолдери?
  2. Що таке стейкхолдер-менеджмент?
  3. Які стейкхолдери є у вас на проєкті? Як підходите до ідентифікації стейкхолдерів?
  4. Як можна пріоритезувати стейкхолдерів?
  5. У чому різниця між спонсором, клієнтом і кінцевим користувачем?

Управління ризиками

  1. Що таке ризик?
  2. Як пріоритезувати ризики?
  3. Які є стратегії реагування на ризики?

Відповіді на ці та багато інших запитань ви знайдете, навчаючись за освітніми програмами кафедри менеджменту, які мають на меті розвиток комплексного набору навичок та знань, необхідних для успішного виконання ролі менеджера проекту в сучасному інформаційно-технологічному середовищі.

Зокрема, курс Управління проектами та програмами спрямований на розвиток hard skills, що необхідні для успішного управління проектами в сфері інформаційно-комунікаційних технологій. Нижче розглянуті ключові аспекти та компетенції, які студенти набувають в ході вивчення цієї дисципліни.

Планування проектів:

  • Розробка проектного плану, включаючи визначення завдань, ресурсів, термінів та бюджету.
  • Використання інструментів для створення графіків, таких як Gantt charts, для візуалізації та відстеження ходу виконання завдань.

Оцінка та управління ресурсами:

  • Визначення потреб у ресурсах, включаючи людські, фінансові та технічні ресурси.
  • Розподіл робочого навантаження, визначення критичних ресурсів та забезпечення їх ефективного використання.

Моніторинг та контроль:

  • Встановлення системи моніторингу для відстеження прогресу проекту відповідно до плану.
  • Розробка та впровадження систем контролю якості та виявлення відхилень від поставлених завдань.

Управління ризиками:

  • Визначення потенційних ризиків та розробка стратегій їх управління.
  • Використання інструментів, таких як матриця ризиків, для оцінки ймовірності та впливу ризиків.

Управління комунікаціями:

  • Розробка плану комунікацій, включаючи визначення зацікавлених сторін та засобів спілкування.
  • Ефективне ведення звітності та взаємодія з різними стейкхолдерами.

Використання інструментів управління проектами:

  • Оволодіння популярними програмами для управління проектами, такими як Microsoft Project, Jira або Trello.
  • Навички використання технологій для спільної роботи та комунікації в онлайн-середовищі.

Практичні навички використання методологій:

  • Знання та розуміння ключових методологій управління проектами, таких як Waterfall, Agile, Scrum тощо.
  • Розвиток навичок роботи з популярними інструментами для реалізації Agile-процесів.

Розвинути належним чином свої soft skills допоможуть дисципліни Психологія управління (Розуміння психологічних аспектів комунікації та лідерства для ефективного спілкування та мотивації команди), Організаційна поведінка та лідерство (Формування навичок управління конфліктами та сприяння позитивній організаційній культурі, розвиток лідерських якостей для управління командою на кожному етапі проектного циклу. Методи вироблення та прийняття управлінських рішень (Оволодіння методами прийняття стратегічних та тактичних рішень для досягнення поставлених цілей проектів). Дисципліна Інформаційні системи та технології в управлінні та адмініструванні допоможе розібратися в питаннях використання інформаційних систем та технологій для підтримки управлінських процесів.

Запрошуємо на навчання за освітніми програмами зі спеціальності 073 – менеджмент, які спрямовані серед іншого і на формування у студентів глибокого розуміння управлінських принципів, розвиток критичного мислення та вмінь вирішувати складні завдання в умовах динамічного бізнес-середовища. Отримані знання та навички студентам дозволяють впевнено впроваджувати та керувати проектами в галузі інформаційно-комунікаційних технологій, враховуючи необхідні аспекти ефективного управління, комунікації та лідерства.

Читайте також
Бажаєте дізнаватись про особливості вступу у 2024 році?
Підписуйтесь на спільноти спеціальності "073 - Менеджмент" кафедри Менеджменту та першим отримуйте новини, сповіщення про важливі події, підготовчі курси, дні відкритих дверей та багато цікавого.

Про кафедру

Кафедра Менеджменту

Отримати консультацію

Ваш запит на зворотній дзвінок отримає завідуючий кафедрою
Надіслати запит

Абітурієнту

Спеціалізація: Менеджмент

Місія програми – підготовка фахівців, здатних на високому професійному рівні виконувати загальні функції управління організацією та її підрозділами, аналізувати і планувати діяльність організацій, управляти зовнішньоекономічною діяльністю, матеріально-технічним постачанням, вирішувати проблеми оптимізації матеріальних, фінансових та інформаційних потоків, прогнозувати розвиток конкурентного середовища тощо.

 

Спеціалізація: Менеджмент

Місія програми – підготовка фахівців, здатних на високому професійному рівні виконувати загальні функції управління організацією та її підрозділами, аналізувати і планувати діяльність організацій, управляти зовнішньоекономічною діяльністю, матеріально-технічним постачанням, вирішувати проблеми оптимізації матеріальних, фінансових та інформаційних потоків, прогнозувати розвиток конкурентного середовища тощо.

 

Переглядів: 445